Det bør du overveje ved køb af en kopimaskine til kontoret

Det er nok efterhånden gået op for mange, at der er lang vej til et papirløst samfund. Det er en fantastisk idé, men i dag har store såvel som små kontorer stadigvæk brug for at udskrive og kopiere diverse dokumenter. Er du på udkig efter en kopimaskine, er der rigtig mange modeller, som du kan vælge mellem. Så hvordan får du valgt den rette til dit kontor?

Find den rette kopimaskine til dit kontor

Inden du investerer i en kopimaskine, bør du tænke over, hvad du gerne vil bruge den til. Når du har fundet ud af, hvad kopimaskinen skal bruges til, bliver det nemlig nemmere for dig at finde den rette kopimaskine for dig. 

Derudover er det værd at overveje nedenstående faktorer. Det kan hjælpe dig med at beslutte, hvilken kopimaskine du bør købe:

  • Hvor stort et behov har dit kontor, når det kommer til at printe?
  • Skal kopimaskinen have en høj printhastighed?
  • Har dit kontor brug for at kunne printe på papir i forskellige størrelser?
  • Skal kopimaskinen være i stand til at indeholde store mængder papir eller ej?
  • Skal kopimaskinen kunne printe både i farver og i sort/hvid?
  • Ønsker du, at kopimaskinen skal kunne lave både huller samt sørge for hæftning?
  • Hvor meget må hvert print koste?

Det er vigtigt at have svar på alle ovenstående spørgsmål, når du kigger på forskellige kopimaskiner. Du bør derfor nøje tænke over hvert spørgsmål, inden du giver dig i kast med din søgning.